Παρασκευή, 29 Μαΐου 2009

Μάιος 28- Antichrist/ Inglorious Basterds


Φυσικά έχουμε μπει για τα καλά στο καλοκαίρι και η ζέστη αρχίζει να απλώνει παντού τα δάχτυλά της, αλλά κι έτσι δεν μπορούμε να αισθανόμαστε ασφαλείς. Η αλήθεια είναι ότι ακόμα και τώρα πρέπει να ανησυχούμε για την πιθανότητα καταρρακτώδων βροχών, οι οποίες συνδέονται με την προβολή στους κινηματογράφους πολλών blockbusters. Μπορεί να σας ακούγεται απίθανο, αλλά προς υπεράσπιση της γνώμης μου, θα αντιγράψω ένα μικρό απόσπασμα από είδηση του BBC: «Britons could only stare at the sky in bewilderment today as the country was shrouded in black skies and drenched in torrential rain. In some parts of the UK, up to an inch of rain fell in an hour. According to Meteogroup, the rain swept up through France and is pivoting over the Midlands, meaning large parts of southern and central England and Wales have experienced constant downpours. The torrential rain will move on Scotland and Northern Ireland over the weekend. "Within this main torrential rain band there are embedded thunder storms that are enhancing the already very heavy rain," said forecaster Helen Rossington.»

Αφήνοντας πίσω αυτά, περνάμε στη Νότια Γαλλία, εκεί που χτυπάει αυτό τον καιρό η καρδιά του Ευρωπαϊκού (τουλάχιστον) κινηματογράφου. Στις φημισμένες Κάννες λοιπόν, που μέχρι σήμερα δύο ταινίες φαίνεται να αποσχόλησαν εντονότερα το ενδιαφέρον κριτικών και δημοσιογράφων. Πρώτα απ’ όλα ο «Αντίχριστος» του Δανού Λαρς Φον Τρίερ, μια ταινία που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις και διαμαρτυρίες για τις ακραίες σκηνές της και την ιστορία που αφηγείται. Συνήθως σε ανάλογες περιπτώσεις τείνω να πιστέψω ότι η πρόκληση «θορύβου» είναι εξαρχής η πρόθεση ενός δημιουργού, αλλά σε αυτή την περίπτωση ίσως να είναι διαφορετικό- καλύτερα να κρίνουμε όταν τη δούμε με τα μάτια μας. Παρ’ ότι ο Τρίερ από άλλους θεωρείται ρηξικέλευθος οραματιστής και από άλλους άσχετος, θεωρώ ότι το «Dogville» ήταν μια πολύ καλή ταινία. Στον «Αντίχριστο» πρωταγωνιστούν μόνο μία γυναίκα και ένας άνδρας, οι οποίοι μετά από μία πορόσφατη τραγική απώλεια, απομονώνονται στην καρδιά ενός δάσους. Τον ρόλο του άνδρα έχει η εμβληματική φιγούρα του Γουίλεμ Νταφόε, τον οποίο απολαύσαμε νωρίτερα αυτή τη σεζόν στη «Σκόνη του Χρόνου» του Θεόδωρου Αγγελόπουλου.

Η έτερη ταινία είναι μάλλον παράξενη, τουλάχιστον ως προς τα υλικά από τα οποία είναι φτιαγμένη. Ομολογώ ότι δεν είμαι μεγάλος φαν του Ταραντίνο και τον θεωρώ λίγο υπερεκτιμημένο. Δέχομαι ότι έκανε εντυπωσιακό ντεμπούτο με το low budget «Reservoir Dogs» και συνέχισε με το εξαιρετικό σε όλους τους τομείς «Pulp Fiction», αλλά από εκεί και πέρα πολλά πράγματα δεν μου άρεσαν. Από το άσημο και βαρετό «Jackie Brown», μέχρι τη στυλιζαρισμένη/ επιτηδευμένη διλογία «Kill Bill» και το ασχολίαστο «Death Proof», κάπου νομίζω υπερέβαλε των δυνατοτήτων του ή απλά αναλώθηκε σε επαναλήψεις. Πάντως εξακολουθεί να παραμένει πολύ δημοφιλής στην Αμερική και τώρα αλλάζει στυλ για να επιστρέψει με μία πολεμική ταινία (!), που διαδραματίζεται κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Πρόκειται για το «Inglorious Basterds» (sic) με πολυπρόσωπο καστ, απ’ το οποίο ξεχωρίζει ο σταρ Μπραντ Πιτ. Μία ομάδα αμερικανοεβραίων στρατιωτών στέλνεται στην κατεχόμενη από τους Γερμανούς Γαλλία, για να σπείρει τον τρόμο στους Ναζί γδέρνοντας σκαλπ, όπως οι Ινδιάνοι. Μην γελάτε, αυτό είναι το σενάριο. Σίγουρα ένα μεγάλο ερωτηματικό δίπλα από αυτόν τον τίτλο.

Στα υπόλοιπα κλασικά που παίζονται ακόμα και θα παίζονται για αρκετές εβδομάδες, σταθερές παραμένουν δύο επιλογές. Πρώτα οι σατανικοί «Illuminati» του Ρον Χάουαρντ με τον Τομ Χανκς να υποδύεται ξανά τον διάσημο καθηγητή Λάνγκτον. Η μετάφορα του ομώνυμου βιβλίου του Νταν Μπράουν κόστισε γύρω στα 150 εκατομμύρια δολάρια, ποσό που κατάφερε να αποσβέσει από την πρώτη κιόλας εβδομάδα προβολής, μιας και συγκέντρωσε παγκοσμίως, μέχρι σήμερα Παρασκευή που γράφω το άρθρο, 160 εκατομμύρια. Άρα μιλάμε για μία μεγάλη εισπρακτική επιτυχία, που μπορεί να μην πλησιάσει το τεράστιο ποσό που είχε συγκεντρώσει ο Κώδικας Ντα Βίντσι, αλλά σίγουρα θα αποδόσει τα αναμενόμενα στους δημιουργούς του. Η βαθμολογία του στο imdb.com είναι σταθερά στο 6,9 στα 10, ενώ οι γνώμες όσες την είδαν ποικίλουν από καλές, έως πολύ καλές. Την ίδια ώρα, εξίσου μεγάλες εισπράξεις έχει κάνει και το «Star Trek», έχοντας συγκετρώσει σε δύο εβδομάδες προβολής γύρω στα 230 εκατομμύρια δολάρια, με τη μερίδα του λέοντος βέβαια να αποδίδεται στο αμερικάνικο κοινό. Πάντως οι θεατές γενικά έμειναν στην πλειοψηφία τους απόλυτα ικανοποιημένοι από τη δράση και τα εφέ, γεγονός αναμενόμενο, αφού ο σκηνοθέτης Άμπρααμς είναι εκ των δημιουργών του δημοφιλούς «Lost».

Στην Αμερική έκανε πρεμιέρα την προηγούμενη εβδομάδα μία από τις σημαντικότερες ταινίες του καλοκαιριού το «Terminator Salvation», αλλά για τη χώρα μας θα πρέπει να κάνουμε υπομονή μέχρι τις 4 Ιουνίου, όταν και θα αναφερθούμε αναλυτικά σε αυτήν. Αρκετοί από εσάς θα κουνάνε το κεφάλι τους περιπαικτικά και ήδη θα τρίβουν τα χέρια τους, γιατί η ταινία ίσως έχει κάνει ανεπίσημη «πρεμιέρα» σε torrents και rapid share, αλλά όπως και να ‘χει η συγκεκριμένη νομίζω είναι προτιμότερο να τη δείτε σε μεγάλη οθόνη στον κινηματογράφο με dolby surround και καθισμένοι σε αναπαυτική πολυθρόνα, παρά ξαπλωμένοι στο κρεβάτι σας μπροστά στο laptop. Σύμφωνοι, δεν αξίζουν όλες οι ταινίες που βγαίνουν το 8ευρω· από εκεί και πέρα είναι θέμα δικής σας επιλογής.

Πέμπτη, 21 Μαΐου 2009

Μάιος 21- The hunt for Gollum

Από τις Κάννες στους «Πεφωτισμένους» και από το «Χόμπιτ» στο «Γκόλουμ»

Του Γιάννη Πλιώτα


Γράφω τη στήλη απ’ το Σάββατο μεσημέρι χωρίς να ξέρω την κατάληξη του σίριαλ της eurovision, αλλά όπως και να ‘χει ελπίζω να κερδίσαμε, έτσι για το ροκ της υπόθεσης. Αν δεν έγινε αυτό, τουλάχιστον να κέρδισε κανένα αξιόλογο τραγούδι, πχ η Νορβηγία, η Βοσνία ή η Κροατία.

Σε όσα μας ενδιαφέρουν πιο άμεσα, δυστυχώς δεν πρόλαβα να δω ακόμα τους «Illuminati», περίπου τη μόνη αξιόλογη ταινία που προβάλλεται στις σκοτεινές αίθουσες. Αλλωστε υπάρχουν και οι Κάννες αυτό τον καιρό και οι διανομείς έχουν φύγει για εκεί, αφήνοντάς μας με διάφορες... αδιάφορες επιλογές του σωρού. Μιας και δεν μπορώ να γράψω άποψη από πρώτο χέρι, θα επικαλεστώ την αυθεντία του Παναγιώτη Τιμογιαννάκη, που γενικά τον εμπιστεύομαι περίπου τυφλά. Ειδικότερα στην κριτική του στον Ελεύθερο Τύπο, έδωσε στους «Πεφωτισμένους» την πολύ καλή βαθμολογία των τριών αστεριών στα πέντε και έγραψε για τον έμπειρο σκηνοθέτη Ρον Χάουαρντ ότι: «επικέντρωσε το ενδιαφέρον του στη δράση, μια δράση όμως για ώριμο κοινό, αν και διαποτισμένη με στοιχεία blockbuster πιτσιρικάδων. [...] Η θέση του Ρον Χάουαρντ είναι του παραδοσιακού σκηνοθέτη του Χόλυγουντ που ξέρει να αναδείξει είδος και πρωτογενές υλικό. [...] Ο εκπληκτικός χειρισμός της κάμερας από τον Ιταλό διευθυντή φωτογραφίας, το μοντάζ από τους δύο σωτήρες-συνεργάτες του Χάουαρντ και η μουσική του Χανς Ζίμερ που υπεισέρχεται, κάνουν αυτό που ο σκηνοθέτης ήθελε.»

Ολα αυτά ακούγονται μάλλον από θετικά, έως πολύ θετικά και δεν βλέπω κανένα λόγο για να μην τιμήσετε τις περιπέτειες του καθηγητή Ρόμπερτ Λάνγκτον (Τομ Χανκς- ρόλος γάντι), που ξεκινούν από μια μυστηριώδη δολοφονία στα υπόγεια του ιδρύματος CERN και καταλήγουν στα απόκρυφα υπόγεια του Βατικανού στη Ρώμη. Οσο γράφω το άρθρο δεν υπάρχουν ακόμα στοιχεία από το αμερικανικό box office, στο οποίο την πρωτιά την προηγούμενη εβδομάδα κατέκτησε με άνεση το «Star Trek» του Τζ. Αμπραμς με άνοιγμα 75 εκατομμυρίων δολαρίων και καλές γνώμες από όσους πήγαν και δεν είχαν ιδιαίτερη επαφή με το σχετικό σύμπαν. Στο δε rottentomatoes.com έχει βαθμολογία 95%.

Χόμπιτ
Πάμε και σε κάτι που μόλις κυκλοφόρησε και σχετίζεται με μία μελλοντική υπερπαραγωγή, αλλά και με μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του αμερικανικού κινηματογράφου. Πρώτα θα σας γυρίσω αρκετά χρόνια πίσω. Θυμάμαι ότι λίγους μήνες πριν βγει στους κινηματογράφους το πρώτο μέρος της τριλογίας του «Αρχοντα των Δαχτυλιδιών», είχα ακούσει πολλές φορές ότι πρόκειται για την πλέον πολυαναμενόμενη ταινία όλων των εποχών. Είναι αλήθεια ότι ακούγεται υπερβολικός αυτός ο χαρακτηρισμός, αλλά ίσως δεν απείχε και πολύ από την πραγματικότητα. Με εξαίρεση τον πρόσφατο Ιντιάνα Τζόουνς, καμιά άλλη ταινία δεν είχε δημιουργήσει ένα τόσο μεγάλο hype γύρω από το όνομά της και όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων, απόλυτα δικαιολογημένα μιας και κατάφερε να κατακτήσει κοινό, κριτικούς και την αμερικανική ακαδημία κινηματογράφου. Ηταν μία ταινία που βαδίζοντας στα χνάρια των βιβλίων, δημιούργησε μία τεράστια κουλτούρα και άφησε μία πανίσχυρη εμπορική παρακαταθήκη. Δεν χρειάζεται να πάτε μακριά για να το διαπιστώσετε: απλά ρωτήστε τους γονείς σας αν ξέρουν τι είναι το χόμπιτ.

Από το πρώτο κιόλας λεπτό μετά τους τίτλους τέλους της τρίτης ταινίας «Η επιστροφή του βασιλιά», άρχισε να συζητιέται το επόμενο βήμα που θα αφορούσε το θαυμαστό κόσμο του Τόλκιν. Ο Αγγλος συγγραφέας δεν έχει αφήσει πίσω του πολλά έργα και αφού το μυθολογικό «Σιλμαρίλιον» δεν φαινόταν να προσφέρεται, μία μόνη λύση διαγραφόταν στον ορίζοντα. Το «Χόμπιτ». Τελικά μετά από πολλές αναβολές και τις καθιερωμένες δικαστικές διαμάχες, ο σκηνοθέτης του «Αρχοντα των Δαχτυλιδιών» τα βρήκε με την εταιρεία παραγωγής New Line Cinemas και αφού έδωσαν τα χέρια, έβαλαν μπρος το μεγαλόπνοο σχέδιο. Ο Τζάκσον επέλεξε να κρατήσει μόνο τη θέση του παραγωγού, παραχωρώντας την καρέκλα του σκηνοθέτη στον γνωστό για τη στυλιζαρισμένη φαντασία του, Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο. Απ’ την πλευρά της η New Line, αποφάσισε να γυρίσει δύο ταινίες, προκειμένου να εκμεταλλευτεί τη σιγουριά του ονόματος Τόλκιν (και να ισοφαρίσει λίγη από τη χασούρα των τελευταίων ετών, που αποδίδεται σε ταινίες όπως το «Αστέρι του Βορρά»).

The hunt for Gollum
Γιατί, όμως αναφέρω όλα αυτά, ενώ έχουμε 21 Μαΐου 2009 και η πρώτη ταινία Χόμπιτ θα βγει στις αίθουσες κάπου μέσα στο 2012; Γιατί πρόσφατα κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο η ταινία «The hunt for Gollum», την οποία την έφτιαξε μια ερασιτεχνική ομάδα παραγωγής και αφηγείται μία μικρή ιστορία που συνδέει τον μετέπειτα βασιλιά Άραγκορν και το Γκόλουμ, ακριβώς πριν ξεκινήσει η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού». Αν και το budget της ταινίας είναι κοντά στο μηδέν, οι δημιουργοί κατάφεραν να φτιάξουν ένα αξιοπρεπέστατο φιλμάκι διάρκειας σαράντα περίπου λεπτών, που νομίζω θα αρέσει σε όσους τους έχει λείψει η ατμόσφαιρα των ταινιών του Τζάκσον. Ξεχωρίζουν τα κουστούμια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι σε κάποια κατηγορία χωλαίνει σημαντικά. Φυσικά οι δημιουργοί έφτιαξαν το «Hunt for Gollum» χωρίς να ζητήσουν δικαιώματα και άδειες, αλλά αφού δεν έχει εμπορικό σκοπό δεν νομίζω ν’ αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε νομικά προβλήματα. Την ταινία μπορείτε να τη βρείτε εύκολα σε torrents ή στο youtube.

Παρεμπιπτόντως ίσως την επόμενη φορά γράψω μερικά πράγματα για το «παράνομο» (και παράνομο) κατέβασμα ταινιών, θέμα ταμπού, καυτό κι απόρρητο.


* Ο Γιάννης Πλιώτας όταν γράφει κάθεται πάντα σε καρέκλα σκηνοθέτη

Σάββατο, 16 Μαΐου 2009

Μάιος 14- illuminati

Ταινίες με εγγύηση διασκέδασης

Του Γιάννη Πλιώτα


Κόβει τον Μάιο στα δύο αυτή η εβδομάδα, φέρνει το καλοκαίρι ένα βήμα πιο κοντά και όσον αφορά τα κινηματογραφικά οι οιωνοί προμηνύουν πολλά και αξιοπρόσεχτα. Μπορεί ο τωρινός καταιγισμός τρανταχτών και πολυαναμενόμενων τίτλων να αφήσει μερικούς αδιάφορους, αλλά για τη μεγάλη πλειοψηφία του κοινού, ανοίγονται πολλές και ενδιαφέρουσες επιλογές.

Πρώτη και καλύτερη μία ταινία για την οποία αν έστω και λίγο έχετε ανοίξει τηλεόραση, θα έχετε βομβαρδιστεί από διαφημίσεις. Πρεμιέρα λοιπόν σήμερα για το πολυσυζητημένο «Illuminati» ή αλλιώς «Angels and Demons» ή αλλιώς «Πεφωτισμένοι». Πρόκειται για το prequel του «Κώδικα Ντα Βίντσι», του βιβλίου του Νταν Μπράουν που αποτέλεσε πραγματικό εκδοτικό φαινόμενο και προκάλεσε (τεχνηέντως ως ένα βαθμό) αντιδράσεις ένθεν κακείθεν. Ο «Κώδικας» πούλησε επίσης πολλές δεκάδες εκατομμύρια αντίτυπα και έκανε ανθρώπους που δεν είχαν ξαναδιαβάσει ποτέ στη ζωή τους, να πάρουν το βιβλίο στις παραλίες. Σχετικά με τα βιβλία του Μπράουν θα διαβάσετε περισσότερα στα «Ράφια» αυτής της εβδομάδας, άρα εδώ θα επικεντρωθούμε στην ταινία των «Illuminati», την οποία σκηνοθετεί ξανά ο Ρον Χάουαρντ, δημιουργός με διόλου ευκαταφρόνητη λίστα περγαμηνών (ξεκινώντας με το πλέον πρόσφατο «Frost/Nixon» και πηγαίνοντας ως τα «Cinderella Man, «A beautiful mind», «Ransom» και το «Apollo 13»). Προσωπικά, η προηγούμενη μεταφορά μου άφησε μέτριες εντυπώσεις, αλλά εδώ έχω την ελπίδα για κάτι πολύ καλύτερο.

Πρωταγωνιστεί και πάλι ο Τομ Χανκς στον ρόλο του καθηγητή Ρόμπερτ Λάνγκτον και αυτή τη φορά έχει να αντιμετωπίσει την αναβίωση μίας θρυλούμενης αίρεσης φανατικών, η οποία έχει βάλει ως στόχο να καταστρέψει το Βατικανό. Αναμένουμε δράση, εντυπωσιακά εφέ και στο κλασικό ύφος του Νταν Μπράουν: αποκαλύψεις για ξεχασμένα χειρόγραφα, εντυπωσιακούς οπτικούς γρίφους και απόκρυφα σημάδια που αν και βρίσκονται σε κοινή θέα, δείχνουν τον δρόμο για ένα μεγάλο μυστικό. Μέσα σε όλα αυτά μπλέκονται ανατριχιαστικοί δολοφόνοι, η ψηφοφορία του Κονκλάβιου για εκλογή νέου Πάπα, ο Μιχαήλ Aγγελος και μέσα στο κλίμα της εποχής, εξαιτίας της διορατικότητας του Μπράουν, ακόμα και το διάσημο επιστημονικό κέντρο Cern. Με λίγα λόγια το θέμα της ταινίας είναι η αιώνια σύγκρουση μεταξύ θρησκείας και εκκλησίας, αλλά όλο αυτό συσκευασμένο σφιχτά σε ένα φαντεζί περιτύλιγμα και διανθισμένο με ευρηματικές ιδέες του Λάνγκτον.

Στο πλευρό του αυτή τη φορά δεν είναι η Οντρεϊ Τοτού (την οποία γνωρίζει στον Κώδικα Ντα Βίντσι), αλλά η Αϊλέτ Ζουρέρ, στο ρόλο μίας ακόμα μοιραίας γυναίκας, της αινιγματικής Βιτόρια Βέτρα, ενώ κεντρικό ρόλο έχει και ο Γιούαν Μακ Γκρέγκορ.

Στο δια ταύτα: πρέπει να δείτε τους Πεφωτισμένους ή όχι; Με το χέρι στην καρδιά θα έλεγα ναι. Αν μη τι άλλο είναι δύο ώρες εγγυημένης ψυχαγωγίας. Ελλείψει και των φανατισμένων αντιδράσεων που είχαν υπάρξει για τον «Κώδικα», θα δυσκολευτεί να αγγίξει τον ιλιγγιώδη αριθμό εισιτηρίων του, μα κάτι μέσα μου, μού λέει ότι το «Illuminati» θα είναι συνολικά ανώτερη ταινία. Προφανώς θα δούμε.

Υπ’ αριθμόν 1 δημόσιος κίνδυνος
Πάμε και για μια βιαστική ματιά στα υπόλοιπα. Αναμφίβολα υπάρχουν από τις προηγούμενες εβδομάδες δύο-τρεις επιλογές πρώτης γραμμής. Υπενθυμίζω την περιπετειώδη διλογία «Υπ’ αριθμόν 1 δημόσιος κίνδυνος» («L’ ennemi public nο 1») με τον Βενσάν Κασέλ να πρωταγωνιστεί στη μεταφορά της αληθινής ζωής του διαβόητου κακοποιού Ζακ Μεσρίν που τις δεκαετίες του ’60 και του ’70 έσπειρε αναστάτωση στη Γαλλία με την εγκληματική του δράση. Οι δύο ταινίες παίζονται ταυτόχρονα στους κινηματογράφους και θα πρότεινα να σπεύσετε να τις δείτε. Το σενάριο έχει βασιστεί στο βιβλίο «L’ enstict du mort», που ο Μεσρίν έγραψε κρυφά, ενώ ήταν στη φυλακή (και πριν αποδράσει). Η ταινία έχει αποσπάσει πολύ θετικά σχόλια και στη χώρα μας, όλοι οι φίλοι που την είδαν ενθουσιάστηκαν, ενώ η σκηνοθεσία είναι του Ζαν Φρανσουά Ρισέ, που είχε κάνει και το remake του «Επίθεση στον σταθμό 13».

Star Trek
Εκτός από αυτό υπάρχει ακόμα το εντυπωσιακό στον τεχνικό τομέα «Star Trek», που απευθύνεται όχι μόνο στους οπαδούς της σειράς, αλλά και σε όλους τους φίλους της επιστημονικής φαντασίας. Το ότι έχουν προηγηθεί ακόμα δέκα ταινίες, δεν είναι απαραίτητα αποτρεπτικό, μιας και σε αυτό το έργο ο σκηνοθέτης Αμπραμς επιχειρεί να εμβαπτίσει τους παλιούς ήρωες και να ξαναφηγηθεί την ιστορία τους.

Wolverine
Τέλος, για τους φίλους των κόμικ και του Χιου Τζακμαν, στις πρώτες επιλογές πρέπει να βρεθεί το «Wolverine», για το οποίο έχουν ακουστεί αμφιλεγόμενα σχόλια από όσους το είδαν. Η βαθμολογία του στο imdb.com είναι μέτρια προς καλή (6,9 στα 10) και αν και οι κριτικοί γενικά το φιλοδώρησαν με ελάχιστα αστέρια, στην Αμερική όπου και αριθμεί τους περισσότερους φαν, έκανε εντυπωσιακό άνοιγμα στις αίθουσες, καταφέρνοντας να ξεσκίσει με τα νύχια του πάνω από 85 εκατομμύρια δολάρια (!) μέσα στο πρώτο τριήμερο προβολής.

Και άλλα
Αυτά για την ώρα. Για τα μελλοντικά στο youtube μπορείτε να αναζητήσετε και να δείτε το νέο trailer του sequel των «Transformers», με υπότιτλο «Revenge of the Fallen». Η πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί για την Αμερική στις 24 Ιουνίου και φυσικά πίσω από την κάμερα είναι και πάλι ο μετρ των εντυπωσιακών, εκκωφαντικών εκρήξεων Μάικλ Μπέι. Ομολογώ ότι σήμερα έριξα όλο το βάρος σε μεγάλα blockbuster. Στην περίπτωση που όλα όσα διαβάσατε σας άφησαν «παγερά» αδιάφορους, έχω να αντιπροτείνω την κατάλληλη ταινία για τη διάθεσή σας. Θυμίζω λοιπόν, και συστήνω ανεπιφύλακτα να αναζητήσετε το σουηδικό, υποβλητικό θρίλερ «Lat den ratte komma in» ή αλλιώς στα αγγλικά «Let the right one in».

* Ο Γιάννης Πλιώτας όταν γράφει κάθεται πάντα σε καρέκλα σκηνοθέτη


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Στη φωτογραφία: Illuminati

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Παρασκευή, 8 Μαΐου 2009

Μάιος 7- Η κατάσταση των πραγμάτων


Καλημέρα!
Αφήσαμε με επιτυχία πίσω μας και την Πρωτομαγιά, άρα επίσημα μπορούμε να ευχόμαστε “καλό καλοκαίρι” ο ένας στον άλλον και να περιμένουμε με ανυπομονησία το πρώτο ύπουλο χτύπημα του γνωστού-άγνωστου καύσωνα. Το θετικό για μας είναι ότι εκτός από τη ζέστη, οι επόμενες εβδομάδες θα μας φέρουν ένα ακόμα τριήμερο (με μικρό μεσημεριανό διάλειμμα για ψήφο) και πολλά ηχηρά blockbusters. Πιστέψτε το ή όχι, η αυλαία σηκώθηκε και έχουμε μπροστά μας την αρχή της “summer action season” (και κάτι ψιλά από ευρωεκλογές)! Πάμε τώρα κατ' ευθείαν σε ταινίες που παίζονται αυτές τις μέρες ή θα έρθουν σε μια μεγάλη οθόνη κοντά σας, πολύ σύντομα.
Υπάρχει το “State of Play”, που νομίζω στα ελληνικά μεταφράστηκε ως “Η κατάσταση των πραγμάτων”. Είναι μια ταινία που δεν διαφημίστηκε/ προωθήθηκε πολύ, αλλά δείχνει ότι κάτι έχει να δώσει στον μέσο σινεφίλ. Πρωταγωνιστούν διάφοροι σπουδαίοι ηθοποιοί με πρώτο και καλύτερο τον αγαπημένο Ράσελ Κρόου, ο οποίος πλαισιώνεται από τον Μπεν Άφλεκ, την Έλεν Μίρεν και τον Τζεφ Μπρίτζες. Σύμφωνα με την υπόθεση, μια ομάδα ερευνητών ρεπόρτερ, συνεργάζεται άτυπα με την αστυνομία προκειμένου να λυθεί η μυστηριώδης υπόθεση της δολοφονίας μίας γυναίκας. Η κατάσταση (των πραγμάτων) περιπλέκεται καθώς αποκαλύπτεται ότι η γυναίκα ήταν η ερωμένη ενός ανερχόμενου γερουσιαστή και προφανώς κάπου εκεί ξεκινά ένα πολιτικό θρίλερ με κρίσεις συνείδησης και αλισβερίσια με διεφθαρμένα πρόσωπα της ιεραρχίας.
Παρ' ότι το σενάριο ακούγεται κάπως κοινότυπο, το “State of Play” έχει αποσπάσει θετικές γνώμες και φαντάζει ως μία καλή λύση για όλους όσοι απολαμβάνουν ταινίες πολιτικοδικαστικού σασπένς. Η σκηνοθεσία είναι του Κέβιν Μακ Ντόναλντ, που το 2006 είδε τις μετοχές του να εκτινάσσονται στο κινηματογραφικό χρηματιστήριο με τον “Βασιλιά της Σκωτίας”. Η ταινία έκανε πριν δύο εβδομάδες πρεμιέρα στην Αμερική, έχει μαζέψει μέχρι στιγμής περίπου 30 εκατομμύρια δολάρια, στο imdb.com έχει βαθμολογία 7,8 στα 10, ενώ στο αυστηρότερο RottenTomatoes.com έχει 84% θετικές γνώμες, επί συνόλου 174 κριτικών. Κρατήστε το λοιπόν στο μυαλό σας και δείτε το με την πρώτη ευκαιρία. Οι απαιτητικότεροι φίλοι του Ράσελ Κρόου, χρειάζεται να κάνουν λίγη υπομονή, μιας και το 2010 έρχεται στους κινηματογράφους μία από τις πιο αναμενόμενες περιπέτειες της διετίας. Πρόκειται βέβαια για μία ακόμα αφήγηση των ιστοριών, ίσως του δημοφιλέστερου ληστή όλων των εποχών, του “Ρομπέν των Δασών”. Τη σκηνοθεσία αυτής της εκδοχής έχει αναλάβει η εμβληματική μορφή του Ρίντλευ Σκοτ και ήδη μπορείτε να δείτε στο διαδίκτυο φωτογραφίες που έχουν δημοσιευτεί από τα γυρίσματα της ταινίας, που γίνονται αυτή την εποχή (πού αλλού;) στα πυκνά δάση της Αγγλίας.
Πάμε στα υπόλοιπα. Ακόμα δεν είδα τη σημαντικότερη ταινία της προηγούμενης εβδομάδας, το “X-Men Origins: Wolverine” με τον Χιου Τζάκμαν και ακόμα δεν έκανε πρεμιέρα στην Αμερική για να δούμε την εκεί απήχησή της, άρα δεν μπορώ να εκφέρω ασφαλή γνώμη. Πάντως είναι σίγουρα μία καλή λύση για να απολαύσετε εξωπραγματικά εφέ και να ευφρανθείτε στη θέα τόνων τσαλακωμένης λαμαρίνας. Όλα αυτά και σε υπερθετικό μάλιστα βαθμό, θα μπορέσετε να τα έχετε σύντομα μπροστά στα μάτια σας και σε μία άλλη “θορυβώδη” ταινία, η οποία είναι ο τελευταίος (για την ώρα βέβαια) κρίκος στην αλυσίδα ταινιών “Star Trek”. Θα είναι μια ταινία που προσφέρεται για δίωρη ψυχαγωγία και που δεν θα χαραχτεί ακριβώς με ανεξίτηλους χαρακτήρες στο μυαλό σας, αλλά αυτό δεν είναι πάντα το ζητούμενο. Αυτή τη φορά οι παραγωγοί τολμούν να αλλάξουν κάπως το στυλ, φέρνοντας τα χρώματα, τις σκηνές δράσης και την εν γένει φιλοσοφία λίγο κοντύτερα σε ένα άλλο δημοφιλές franchise, το “Star Wars”. Δηλαδή θα πρέπει να περιμένετε λιγότερες μάχες με διαστημόπλοια και περισσότερη δράση σώμα με σώμα, ενώ δεν θα μου φανεί καθόλου παράξενο αν από κάπου περάσει και κάτι σαν φωτόσπαθο. Λίγη σημασία, όμως έχουν όλα αυτά και λίγα έχουμε να πούμε μέχρι να κάνει παγκόσμια πρεμιέρα (η οποία παρεμπιπτόντως γίνεται σήμερα και φυσικά στη χώρα μας). Αν και έχουν προηγηθεί άλλες δέκα (!) ταινίες και αμέτρητα τηλεοπτικά επεισόδια, το νέο “Star Trek” θα επιχειρήσει να απευθυνθεί σε όλο το κοινό, με έμφαση στους κλασικούς μουλτιπλεξάδες (δηλαδή όσους έχουν πάει στη ζωή τους σινεμά μόνο σε multiplex) και εγγύηση για αυτό αποτελεί ο σκηνοθέτης, ο Τζ. Άμπραμς, ένας εκ των δαιμόνιων δημιουργών του “Lost”.
Αυτά με όσα μπορείτε να βρείτε πρόχειρα στους κινηματογράφους. Την επόμενη εβδομάδα έρχεται μία ταινία που τα παίζει όλα για όλα, δηλαδή το “Ιλουμινάτι” (ή “Angels and Demons) με τον Τομ Χανκς να επιστρέφει στο ρόλο του καθηγητή Ρόμπερτ Λάνγκτον. Είναι το πολύκροτο prequel του “Κώδικα Ντα Βίντσι”, σε σκηνοθεσία ξανά του Ρον Χάουαρντ. Προετοιμαστείτε για κλασική συνταγή του συγγραφέα Νταν Μπράουν: δράση, αποκρυπτογράφηση συμπβόλων, αποκαλύψεις για το Βατικανό, πειράματα στο CERN, δολοφονίες καρδινάλιων και το κλου της υπόθεσης: τη θρυλική αίρεση των Πεφωτισμένων.