Φυσικά έχουμε μπει για τα καλά στο καλοκαίρι και η ζέστη αρχίζει να απλώνει παντού τα δάχτυλά της, αλλά κι έτσι δεν μπορούμε να αισθανόμαστε ασφαλείς. Η αλήθεια είναι ότι ακόμα και τώρα πρέπει να ανησυχούμε για την πιθανότητα καταρρακτώδων βροχών, οι οποίες συνδέονται με την προβολή στους κινηματογράφους πολλών blockbusters. Μπορεί να σας ακούγεται απίθανο, αλλά προς υπεράσπιση της γνώμης μου, θα αντιγράψω ένα μικρό απόσπασμα από είδηση του BBC: «Britons could only stare at the sky in bewilderment today as the country was shrouded in black skies and drenched in torrential rain. In some parts of the UK, up to an inch of rain fell in an hour. According to Meteogroup, the rain swept up through France and is pivoting over the Midlands, meaning large parts of southern and central England and Wales have experienced constant downpours. The torrential rain will move on Scotland and Northern Ireland over the weekend. "Within this main torrential rain band there are embedded thunder storms that are enhancing the already very heavy rain," said forecaster Helen Rossington.»
Αφήνοντας πίσω αυτά, περνάμε στη Νότια Γαλλία, εκεί που χτυπάει αυτό τον καιρό η καρδιά του Ευρωπαϊκού (τουλάχιστον) κινηματογράφου. Στις φημισμένες Κάννες λοιπόν, που μέχρι σήμερα δύο ταινίες φαίνεται να αποσχόλησαν εντονότερα το ενδιαφέρον κριτικών και δημοσιογράφων. Πρώτα απ’ όλα ο «Αντίχριστος» του Δανού Λαρς Φον Τρίερ, μια ταινία που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις και διαμαρτυρίες για τις ακραίες σκηνές της και την ιστορία που αφηγείται. Συνήθως σε ανάλογες περιπτώσεις τείνω να πιστέψω ότι η πρόκληση «θορύβου» είναι εξαρχής η πρόθεση ενός δημιουργού, αλλά σε αυτή την περίπτωση ίσως να είναι διαφορετικό- καλύτερα να κρίνουμε όταν τη δούμε με τα μάτια μας. Παρ’ ότι ο Τρίερ από άλλους θεωρείται ρηξικέλευθος οραματιστής και από άλλους άσχετος, θεωρώ ότι το «Dogville» ήταν μια πολύ καλή ταινία. Στον «Αντίχριστο» πρωταγωνιστούν μόνο μία γυναίκα και ένας άνδρας, οι οποίοι μετά από μία πορόσφατη τραγική απώλεια, απομονώνονται στην καρδιά ενός δάσους. Τον ρόλο του άνδρα έχει η εμβληματική φιγούρα του Γουίλεμ Νταφόε, τον οποίο απολαύσαμε νωρίτερα αυτή τη σεζόν στη «Σκόνη του Χρόνου» του Θεόδωρου Αγγελόπουλου.
Η έτερη ταινία είναι μάλλον παράξενη, τουλάχιστον ως προς τα υλικά από τα οποία είναι φτιαγμένη. Ομολογώ ότι δεν είμαι μεγάλος φαν του Ταραντίνο και τον θεωρώ λίγο υπερεκτιμημένο. Δέχομαι ότι έκανε εντυπωσιακό ντεμπούτο με το low budget «Reservoir Dogs» και συνέχισε με το εξαιρετικό σε όλους τους τομείς «Pulp Fiction», αλλά από εκεί και πέρα πολλά πράγματα δεν μου άρεσαν. Από το άσημο και βαρετό «Jackie Brown», μέχρι τη στυλιζαρισμένη/ επιτηδευμένη διλογία «Kill Bill» και το ασχολίαστο «Death Proof», κάπου νομίζω υπερέβαλε των δυνατοτήτων του ή απλά αναλώθηκε σε επαναλήψεις. Πάντως εξακολουθεί να παραμένει πολύ δημοφιλής στην Αμερική και τώρα αλλάζει στυλ για να επιστρέψει με μία πολεμική ταινία (!), που διαδραματίζεται κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Πρόκειται για το «Inglorious Basterds» (sic) με πολυπρόσωπο καστ, απ’ το οποίο ξεχωρίζει ο σταρ Μπραντ Πιτ. Μία ομάδα αμερικανοεβραίων στρατιωτών στέλνεται στην κατεχόμενη από τους Γερμανούς Γαλλία, για να σπείρει τον τρόμο στους Ναζί γδέρνοντας σκαλπ, όπως οι Ινδιάνοι. Μην γελάτε, αυτό είναι το σενάριο. Σίγουρα ένα μεγάλο ερωτηματικό δίπλα από αυτόν τον τίτλο.
Στα υπόλοιπα κλασικά που παίζονται ακόμα και θα παίζονται για αρκετές εβδομάδες, σταθερές παραμένουν δύο επιλογές. Πρώτα οι σατανικοί «Illuminati» του Ρον Χάουαρντ με τον Τομ Χανκς να υποδύεται ξανά τον διάσημο καθηγητή Λάνγκτον. Η μετάφορα του ομώνυμου βιβλίου του Νταν Μπράουν κόστισε γύρω στα 150 εκατομμύρια δολάρια, ποσό που κατάφερε να αποσβέσει από την πρώτη κιόλας εβδομάδα προβολής, μιας και συγκέντρωσε παγκοσμίως, μέχρι σήμερα Παρασκευή που γράφω το άρθρο, 160 εκατομμύρια. Άρα μιλάμε για μία μεγάλη εισπρακτική επιτυχία, που μπορεί να μην πλησιάσει το τεράστιο ποσό που είχε συγκεντρώσει ο Κώδικας Ντα Βίντσι, αλλά σίγουρα θα αποδόσει τα αναμενόμενα στους δημιουργούς του. Η βαθμολογία του στο imdb.com είναι σταθερά στο 6,9 στα 10, ενώ οι γνώμες όσες την είδαν ποικίλουν από καλές, έως πολύ καλές. Την ίδια ώρα, εξίσου μεγάλες εισπράξεις έχει κάνει και το «Star Trek», έχοντας συγκετρώσει σε δύο εβδομάδες προβολής γύρω στα 230 εκατομμύρια δολάρια, με τη μερίδα του λέοντος βέβαια να αποδίδεται στο αμερικάνικο κοινό. Πάντως οι θεατές γενικά έμειναν στην πλειοψηφία τους απόλυτα ικανοποιημένοι από τη δράση και τα εφέ, γεγονός αναμενόμενο, αφού ο σκηνοθέτης Άμπρααμς είναι εκ των δημιουργών του δημοφιλούς «Lost».
Στην Αμερική έκανε πρεμιέρα την προηγούμενη εβδομάδα μία από τις σημαντικότερες ταινίες του καλοκαιριού το «Terminator Salvation», αλλά για τη χώρα μας θα πρέπει να κάνουμε υπομονή μέχρι τις 4 Ιουνίου, όταν και θα αναφερθούμε αναλυτικά σε αυτήν. Αρκετοί από εσάς θα κουνάνε το κεφάλι τους περιπαικτικά και ήδη θα τρίβουν τα χέρια τους, γιατί η ταινία ίσως έχει κάνει ανεπίσημη «πρεμιέρα» σε torrents και rapid share, αλλά όπως και να ‘χει η συγκεκριμένη νομίζω είναι προτιμότερο να τη δείτε σε μεγάλη οθόνη στον κινηματογράφο με dolby surround και καθισμένοι σε αναπαυτική πολυθρόνα, παρά ξαπλωμένοι στο κρεβάτι σας μπροστά στο laptop. Σύμφωνοι, δεν αξίζουν όλες οι ταινίες που βγαίνουν το 8ευρω· από εκεί και πέρα είναι θέμα δικής σας επιλογής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου