Πέμπτη, 30 Απριλίου 2009

Απρίλιος 30- Υπ' αριθμόν 1 Δημόσιος Κίνδυνος

Ασταμάτητη δράση, απίθανα εφέ αλλά και αληθινές ιστορίες

Του Γιάννη Πλιώτα


Μετά από το διάλειμμα μιας εβδομάδας επιστρέψαμε στις επάλξεις (ή στις πρίζες αν προτιμάτε) και μαζί μας μαντεύω και οι περισσότεροι από εσάς. Οι διακοπές του Πάσχα συνήθως κυλούν ήρεμα για όλους, μερικές σχεδόν συνηθισμένες ημέρες, βαλμένες με τακτική σειρά σαν σεμεδάκια πάνω στην τηλεόραση, ώστε όλοι να έχουν ελεύθερες ώρες για καφέ με ξαδέρφια και οικογενειακές συγκεντρώσεις. Και -όλοι το ζήσαμε- για ατελείωτες ώρες πάνω στο φορτωμένο τραπέζι.

Mongol
Στον ελεύθερο χρόνο σας όλο και κάποια ταινία θα είδατε και εγώ ανάμεσα στις διάφορες που είχα ξαναδεί και τις επανέλαβα ώστε να τις εμπεδώσω, μεγαλύτερη εντύπωση μου έκανε το «Mongol», πολυδάπανη ρωσο-μογγολική παραγωγή του 2007. Αφηγείται τα παιδικά χρόνια και την άνοδο στην εξουσία ενός από τους σημαντικότερους αυτοκράτορες που γνώρισε ποτέ ο κόσμος, του διαβόητου Τζένγκις Χαν. Η ταινία δεν ασχολείται με τις κατακτήσεις του στον παγκόσμιο χάρτη, παρά μόνο επικεντρώνεται στα τελευταία κρίσιμα χρόνια του δωδέκατου αιώνα, που από ένας κυνηγημένος και μοναχικός άνθρωπος, κατέληξε με τη δύναμη της θέλησης και την πίστη του σε μια μεγάλη ιδέα, να ενώσει όλους του Μογγόλους υπό τη σημαία του. Προσεγμένη παραγωγή, εντυπωσιακές σκηνές μαχών, ματιά σε έναν γοητευτικό, παράξενο λαϊκό πολιτισμό, ωραιοποιημένα διάφορα αποσπάσματα, αλλά σίγουρα μια πολύ αξιόλογη ταινία, που γνώρισε και διεθνή αναγνώριση.

X-Men Origins: Wolverine
Πάμε τώρα σε αυτά που παίζονται στους κινηματογράφους και τα οποία σε αντίθεση με τις προηγούμενες εβδομάδες, αφήνουν πολλές υποσχέσεις για όμορφες και ψυχαγωγικές κινηματογραφικές βραδιές. Πρώτος και καλύτερος ένας ακόμα υπερήρωας, ο οποίος κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στη χώρα μας σήμερα και φιλοδοξεί να σκίσει με τα νύχια του τα box office. Μιλάω για έναν από τους δημοφιλέστερους χάρτινους ήρωες, τον Wolverine, που αφού συστήθηκε στο ευρύ κοινό μέσω της τριλογίας «X-Men», τώρα αποκτά τη δική του ταινία. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο και πάλι φυσικά ο πολύ καλός ηθοποιός Χιου Τζάκμαν, που τα τελευταία χρόνια κάνει ολοένα και πιο έντονη την παρουσία του υποδυόμενος χαρακτήρες όχι μόνο σε ταινίες δράσης, αλλά και σε μεγαλύτερης βαρύτητας όπως στο ανυπέρβλητο «The Prestige» του Νόλαν και στην πολύ καλή κωμωδία «Scoop» του Γούντι Aλεν. Το στοίχημα με την τωρινή ταινία «X-Men Origins: Wolverine» είναι μεγάλο, αλλά δεν είναι δύσκολο να κερδηθεί. Φυσικά δεν έχει ως χαρακτήρας το βάθος του Μπάτμαν, για να υποστηρίξει μία επιτυχία μεγέθους «Dark Knight», αλλά δεν είναι ιδιαίτερα απίθανο να επαναλάβει εισπρακτικά την επιτυχία του «Iron Man». Οσοι πιστοί του επαναστάτη, άφθαρτου ήρωα, λοιπόν, προσέλθετε και το ίδιο να κάνετε όσοι έχετε σημειώσει στο πρόγραμμά σας έξοδο για ασταμάτητη δράση, πομπώδεις εκρήξεις και απίθανα εφέ.

Υπ’ αριθμόν 1 Δημόσιος Κίνδυνος
Τώρα, αν διψάτε για συμπαγή δράση και ντρέπεστε να το ομολογήσετε στον εαυτό σας και στους σινεφίλ φίλους σας, υπάρχει μία εξαιρετική λύση με την οποία μπορείτε να απενεχοποιηθείτε. Πρόκειται για μία ακόμα ταινία δράσης από τη Γαλλία, με αμέσως προηγούμενο δείγμα το πολύ δυνατό (πλην αγγλόφωνο) «Taken» με τον Λίαμ Νίσον, που γνώρισε μεγάλη επιτυχία στην Αμερική. Η ταινία, όμως αυτής της εβδομάδας έχω την αίσθηση ότι απευθύνεται περισσότερο σε ευρωπαϊκό κοινό και έχει όλα τα εχέγγυα για να το κάνει. Ο Βενσάν Κασέλ είναι ο «Υπ’ αριθμόν 1 Δημόσιος Κίνδυνος (Μέρος 1)» και πρωταγωνιστεί στη μεταφορά μίας αληθινής ιστορίας που συγκλόνισε τη Γαλλία κατά τις δεκαετίες του ’60 και του ‘70. Αυτό που βγήκε στις αίθουσες είναι το πρώτο μέρος και το δεύτερο αναμένεται να ακολουθήσει σύντομα. Ο Κασέλ δεν είναι άλλος από τον Ζακ Μεσρίν, διαβόητο κακοποιό που για είκοσι χρόνια συγκλόνιζε την κοινή γνώμη με τα «ηρωοποιημένα» κατορθώματά του, που συμπεριλάμβαναν ληστείες τραπεζών, ευφάνταστες αποδράσεις και αλλεπάλληλες συμπλοκές με την αστυνομία. Υποθέτω σας θυμίζει κι εσάς κάτι από τη χώρα μας – ελπίζω τουλάχιστον όταν οι δικοί μας κάνουν ταινία με ανάλογο θέμα να είναι τόσο υψηλών αξιώσεων.
Η ταινία πήρε βραβεία Σεζάρ και απέσπασε εγκωμιαστικές κριτικές τόσο για τη σκηνοθεσία της, όσο και για τον Κασέλ, που είναι ένας από τους αγαπημένους μου Γάλλους ηθοποιούς. Δεν χρειάζονται πολλά για να καταλάβετε ότι είναι ο πλέον κατάλληλος για το ρόλο, ενώ μπορείτε να διαβάσετε και μια συνέντευξή του στην ιστοσελίδα του περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ: www.cinemag.gr
Μάλλον πρέπει να δείτε αυτή την ταινία.

Crossing Over
Αν, όμως δεν είστε σε τόσο περιπετειώδη διάθεση, υπάρχει ένα άλλο έργο χαμηλών τόνων, για το οποίο έχουν ακουστεί από συμπαθητικές έως καλές κριτικές. Ο Χάρισον Φορντ επιστρέφει στις μεγάλες οθόνες μετά τον πολυσυζητημένο Ιντιάνα Τζόουνς, στην ταινία «Crossing Over», που παίζεται επίσης αυτές τις μέρες στους κινηματογράφους. Είναι ένα έργο για τις κάθε είδους μειονότητες και πώς αυτές αντιμετωπίζονται και ακολουθεί μία κλασική συνταγή, αυτή των παράλληλων ιστοριών που θα στροβιλιστούν προς το ίδιο σημείο. Δεν φτάνει το αριστούργημα «Βαβέλ», ούτε το πολύ καλό «Crash», αλλά δεν παύει να είναι μια αξιοπρεπής επιλογή.

* Ο Γιάννης Πλιώτας όταν γράφει κάθεται πάντα σε καρέκλα σκηνοθέτη

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Στη φωτογραφία: Υπ’ αριθμόν 1 Δημόσιος Κίνδυνος
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Δεν υπάρχουν σχόλια: